duktig pålle!

Simona var så himla duktig idag! :D red mellan åkrarna, en väg som är ca 1 km lång om inte mer. jobbade med galoppfattningar och halter. hon var riktigt duktig. i slutet så kunde jag göra halt med endast sitsen och ha typ glapp på tyglarna när jag galopperade utan att hon tog chansen att öka! i vanliga fall får jag hålla väldigt mycket i henne för att hon inte ska sticka och halterna får jag typ dra i henne för att hon ska lyssna. men idag var jag själv också, hade ingen annan häst som stressade henne. när vi kom tillbaka till stallet så var hon helt slut. hon bara stod och hennes blick var jätte trött! men jag hade tänkt att köra 1-2 sådana pass i veckan så hon verkligen får jobba med galoppen, då det är den hon är svag i och de musklerna som saknas.

Kommentarer
Postat av: Sätilaryttaren Emma- Stolt varmblodsägare =) Frågestund på bloggen!

Skönt att det gick bra idag =DD



P.s ställ gärna en fråga i min frågestund på bloggen =

2010-08-08 @ 20:37:26
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0