besvikelse

Idag ville jag bara strypa Simona eller ngt, blev så jävla besviken och ja, känns som om allt arbete varit förgäves! skulle köra lite galoppträning, och som ni vet är hon jätte svår ute i galoppen. hon sticker gärna iväg och när hon väl sticker så är det kört, då får man inte stopp för hon bara stänger av, läskigt faktiskt. när hon väl bestämt sig så bara drar hon, vilket man måste känna och hindra det i tid.

förra veckan körde jag galoppträning med halter och fattningar. och då var hon pigg men hon lyssnade bra och gjorde lugna fattningar och stannade kvar i form och lyssnade bra i avsaktningarna

idag när jag galopperade så kunde jag ha lite glapp på tyglarna (altså inte sitta och dra hela  tiden) men sen när jag skulle stanna så bara sket hon i det. sen fick jag kämpa för att hålla kvar henne o någorlunda lugn galopp (för att vara henne) men hon skit i mig helt, och jag gav upp tillslut, blev bara arg och besviken då jag vet att hon kan skärpa sig. inge kul att bråka med henne på varje uteritt!

har provat med skarpare bett för att slippa ta så mkt i henne, men hon har bara blivit mer stressad så vette fan hur jag ska gå tillväga... hon får bli haghäst helt enkelt xD


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0