27 augusti

skoldagen var helt underbar, började 8.45 som vanligt, skulle ha samhälle men läraren satt fast i bilkön på motorvägen. kl 10 hade han fortfarande inte kommit så jag, elina, moa och Tilda trog in till stan då moa skulle köpa kläder till kvällen! köpte mat på nancys och var tillbaka i skolan till kl 12 då nästa lektion började. var 1½ timme teori i basmaskin och körning, ett äldre par från berga naturbruksgymnasium som kom! allt var riktigt soft! som pricken över i så hämtade jörgen mig i skolan! :D

Hem och tagga till inför ridlektionen, längtade verkligen! åkte ut vid 5 tiden (lektionen börjar 18.40)... när jag kom dit så frågade Lotta om jag ville ta snabb (hennes dotters c-ponny) och rida ut tillsammans med Alexandra som skulle ta första turen på sin nya häst! allt gick bra, red bara en kortis. tillbaka vid 6 tiden, tog in ziro då jag skulle borsta å ta en skritttur på honom, men hann inte innan lektionen så det fick bli efter.

Red Francko på lektionen, ingen hitt! tyckte han var jätte roligt förut men inte nu längre, han är alldeles för "hård" för min typ av häst... men när jag fick koll på yttersidan så gick allt mycket bättre. men hade ingen ork till att rida ihop honom så på lektionen blev det inte mycket gjort! :P



Efter ridturen lånade sabina francko och skrittade med mig och ziro på en liten tur, riktigt trevligt!


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0