underbart!

Jag älskar när man får wow känslan! fick den idag med Simona, hon var helt underbart bra idag! Har ridit henne varje dag den här veckan då jag haft lov, och hon har även blivit lasttränad varje dag, vilket gjort att hon har varit lite trött i huvudet. Igår och idag blev det ingen lastträning, men det att hon gått varje dag har gjort mycket, för idag var hon verkligen rolig att rida!

Hon var pigg som alltid, men hon hetsade inte lika mycket och tjaffsade inte emot när man höll henne i trav när hon ville galoppera osv. Har tyckt att hon varit så jobbig på sista tiden, bara hetsat runt och kört sitt rejs, då är det inte kul med en het häst. men idag var hon liksom pigg och het, men hon lyssnade och det var så jävla kul att rida henne!

Red barbacka i skogen, skrittade på korta tyglar, annars när man gör det så hetsar hon bara och tror att hon ska kunna galoppera iväg eller liknande. Men inte idag!

Kan även bero på att jag varit strängare när jag ridit henne, jag och eva bestämde att nu fick det vara nog och hon ska lyssna så har jobbat med mycket lystringsövningar nu i vinter.

Gud vad jag älskar den hästen! om hon kommer fortsätta så här nu när hon kommer gå nästan varje dag då jag skaffat en till medryttare så blir det underbart, då fortsätter jag på henne för alltid!

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0