min kväll...

Ikväll åkte jag ut till Simona för att jag och Eva skulle rida ut på hästarna. men när jag borstade Simona märkte jag att ganaschen på höger sida var jätte svullen och det var som en stor bulle under, mellan de båda ganascherna. då tog vi även tempen på henne och hon hade 39,1 grader vilket är ganska så hög feber för en häst.

vi försökte direkt få tag på veterinären Andreas men som vanligt så svarade han inte. man ser honom alltid prata i telefon, men när man behöver nå honom så är det aldrig ngn som svarar. men tillslut fick vi tag på hans flickvän som ksulle hälsa honom att ringa när han kom hem... han ringde iaf och kom ut för att titta på henne. han trodde (innan han kom) att hon hade ett virus, men när han fick se hur det såg ut så blev han väldigt fundersam.

Han tror att hon har fått sig en spark på ganaschen, som har slagit i en tand i munnen (hon luktade väldigt illa ur munnen) och då blivit en inflammation. men han skulle komma tillbaka imorgon vid lunchtid för att kolla hennes mun. Om han inte kan hitta ngt så måste vi ta oss till honom för att röntga, vilket kan bli lite svårt och ta några timmar då simona inte är lasttränad på länge och hon är svår att lasta!

Men hopppas han ser något imorgon!


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0