30 April

Dagen har varit jätte skön, har inte firat någon valborg direkt som ni redan vet, men den har varit lyckad ändå! dagen började med att jag tog en långpromenad med Daisy, riktigt härligt faktiskt! sen bar det vidare mot simona för att galoppträna...

Red med gramanen på henne ute för första gången. Tycker egentligen inte om att rida med graman, har endast gjort det 3 ggr på simona under snart 2 år. Men hon var faktiskt jätte lugn i galoppen, men i traven var hon skit sur över att hon var inspänd och inte kunde kasta upp huvudet och sticka iväg i full galopp. dum som jag var så red jag utan vantar för det var så varmt, men det fick jag snabbt ångra för nu har jag skit ont i fingrarna så lär inte bli någon ridning imorgon för min del!

Sen bar det av hemåt för att ta det lugnt en stund och äta middag för att sedan bege sig ut till Billsta för att rida lektion! Hade Francko, skulle prova hoppa honom och se om jag ville tävla honom men vet inte riktigt hur jag ska göra med den saken. Men det gick iaf bra, och sen lektionen efter red jag med på Kingen och hoppade även då, första gången med honom faktiskt och han kändes så konstig att rida efter att man suttit på francko!!! ;) men det var kul!

Blev kvar i stallet för att hjälpa lotta och carro med fodringen och så skötte jag och Lotta om Troja då Erica glömt det eller något. Väl hemma sen blev det att duscha och göra sig iordning för att lägga sig i soffan och se på film!

Hur var din valborg?

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0