14 April

Skolan gick fort och slutade vid 3 tiden så mötte upp angelique på stationen, där jagh även köpte årets första glass! :D

Vi tog bussen tll järna för att gå till ica och köpa godis till hästarna då jag skulel göra godispåsar ;) sen så blev det att vara ute i det fina vädret och bara prata lite, riktigt trevligt!

Sen blev det vidare hem för att sedan åka ut till pållarna efter middagen,och de blev JÄTTE glada över sina godispåsar! :P

Red ut på Simona för att jobba på galoppen, har inte galopperat henne ut på flera månader just för att vi övat lydnad så det blev första gången på flera månader idag och hon var så duktig! lugn och fin och jobbade i galoppen. förut drog hon upp huvudet och stack iväg!

Vattentränade även med henne, på en stor skogsväg var det överfullt med vatten, gick en bit upp på benen på henne... först ville hon inte gå alls och det var jätte läskigt men sen gick hon runt i vattnet, duktig häst!

Sen hittade jag, vid sandtaget, att det var vatten i hela gropen, såg ut som en liten sjö ;) så där fortsatte jag att träna och hon var duktig! mitt mål är att hon ska märka att det är kul i vattnet och vilja bada i sommar! :D

På turen mötte vi även 2 älgar (2åriga tvillingar), ett rådjur och en hare!
Älgarna var så söööta så jag döpte dem till Hugo och Helge, ville bara gå fram och gosa med dom! :D

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0